Jongeren Jongeren

De activiteiten rondom jongeren zijn in samenwerking met de gereformeerde kerk Postwijck.

Catechisatie
Dit jaar zetten we de cathechisatie in klein verband door. We zullen bekende hoofdpersonen uit de kerkgeschiedenis bespreken en argumenten die vaak tegen het geloof worden ingebracht. We zullen uit de Bijbel lezen, bidden en actuele thema's verbinden met Gods Woord. Mocht u nog een geinteresseerde jongere weten (tussen15 en 18 jaar), dan is zij of hij van harte welkom. Aanmelden via Jerrit Vellenga 06-45272619

Kindernevendienst
Iedere zondagochtend is er kindernevendienst voor kinderen van 4 tot 12 jaar. De kinderen verlaten de dienst na het zingen van een kinderlied. Zolang we ons moeten houden aan de Coronavoorschriften komen de kinderen niet terug in de dienst. Tijdens de kindernevendienst vertellen we een verhaal , spreken en bidden we met de kinderen en doen een creatieve verwerking of een spel.
Contactpersoon kindernevendienst: Jacqualine Gooijer 06-13167156
e-mail: jacqualine.gooijer@rabobank.com

Crèche
Voor kinderen van 0 tot 4 jaar is er crèche. De kinderen kunnen voor de dienst bij de oppas gebracht worden. Zolang we ons moeten houden aan de Coronavoorschriften komen de kinderen niet voor de zegen in de kerk terug..
Contactpersoon crèche: Kirsten Hazevoet,06-39211500
e-mail: kirstenhazevoet@hotmail.com

JOC
Helaas kan i.v.m. het Coronavirus het JOC nog niet starten.

Het JOC is een club voor jonge tieners, van groep 8 van de basisschool tot de tweede klas van de middelbare school. Zij komen om de week op zaterdagavond bij elkaar op de jeugdzolder. De avonden beginnen om 19.30 uur en duren tot ongeveer 21.30 uur. Er is veel tijd voor gezelligheid en spel, maar ook voor een goed gesprek over het geloof en thema’s die voor tieners belangrijk zijn. Ieder jaar gaat de club een weekend op kamp.
Er is momenteel ruimte voor nieuwe enthousiaste leiders voor deze club. Meer informatie hierover bij mevr. N. Blokhuis, e-mail: nicolienblokhuis@gmail.com

KinderBijbelWeek
Al vele jaren wordt aan het eind van de zomervakantie de KinderBijbelWeek georganiseerd. Met zeer veel enthousiaste vrijwilligers worden kinderen uit Baambrugge en Abcoude vijf ochtenden ontvangen in het dorpshuis “De Vijf Bogen”. Er is een gevarieerd programma met zingen, Bijbelverhaal, toneelspel, poppenkast, gespreksgroepjes, spelletjes en knutselen. De voorbereidingen voor de KinderBijbelWeek beginnen in het voorjaar. Nieuwe vrijwilligers zijn altijd van harte welkom.
Het maakt niet uit of je vaak in de kerk komt of niet. Ben je creatief of heel handig, of geniet je ervan om kinderen een leuke tijd te geven? Neem dan contact op met Herma Grimmerink (hermagrimmerink@hotmail.com).