Over ons Over ons

De Dorpskerk gemeente

Als Hervormde Gemeente van Baambrugge in de Protestantse Kerk van Nederland zijn we onderdeel van de wereldwijde gemeente van Jezus Christus.
Wij willen samen gemeente-zijn, levend vanuit de liefde van Christus, toegankelijk en open.
Wij zijn geen ‘perfecte gelovigen’ die het allemaal weten en op alles een antwoord hebben. Onze gemeente bestaat uit een verscheidenheid aan mensen. Wij geloven dat Jezus Christus de Zoon van God is. In Hem leren we God kennen als onze hemelse Vader. Door Hem ontvangen we vergeving van zonden en vervulling met de Heilige Geest.

Centraal in ons gemeentelijk leven zijn de zondagse kerkdiensten. In deze vieringen hopen we God te ontmoeten en willen we Hem eren. Door o.a. gezangen, Bijbellezingen en verkondiging van Gods Woord.
Boven de uitgang van het zij-portaal in de Dorpskerk staan de woorden uit Hebreeën 13 vers 8: Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en in der eeuwigheid.

Een leven zoals God het bedoeld heeft, betekent ook dat we omzien naar elkaar. Dat we elkaar tot zegen en steun mogen zijn in goede en minder goede tijden. Dit alles in navolging van Christus Jezus.

Onze roeping:
De gemeente is als lichaam van Jezus Christus geroepen om het heil van God, zoals dat op unieke wijze geopenbaard is in het verzoenend leven en sterven en in de opstanding van Jezus Christus, in de wereld zichtbaar te maken.